T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / ÇAYELİ - Hasan Yılmaz İlkokulu

Duyurular

Şbt

Şbt

OKUL YÖNETİCİLERİ SINAVI İÇİN ÖSYM İLE İŞ BİRLİĞİ

Şbt

Medicana Hastanesi tarafından 4. sınıflara yönelik, Obezite ve Spor konulu kompozisyon yarışması düzenlenmektedir.Gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.

Şbt

Planlama Yapılmadan Açılan Bu Okullar Kapatılıyor

Planlama Yapılmadan Açılan İmam Hatipleri Kapatıyor. 

Daha önce İl Milli Eğitim müdürlüklerinin görüş belirterek açılmasına müsade edilen İmam Hatipler son bir kaç senedir direk Bakanlık onayı ile açılabiliyordu.

İmam Hatip Okullarında yaşanan bazı sıkıntılar ve planlama yapılmadan açılan, veya öğrencisi olmayan okulları MEB bu sene tekrar eskiye dönerek okulların açılıp kapanmasında İl Mill iEğitimlerin görüşlerine ve onların onayına başvurarak hareket etmeye başladı.

Bu kapsamda İl Milli EĞitim Müdürlüklerinden  gelen talepler neticesinde belirli bir planlama dahilinde olmayan, personel politikaları ve eğitim öğretim planlamasına uygun olmadığı düşünülen imam hatipler Bakanlık tarafından kapatılıyor.

MEB geçen hafta illere gönderdiği resmi yazıyla bazı illerdeki imam hatiplerin öğrenci olmadığı ya da başka nedenlerle kapanma şartlarını taşıdıkları için kapatıldığını açıkladı.

2. dönem itibariyle bu okullarda artık eğitim öğretim yapılmayacak. 

Şbt

Şbt

Ekim 2016 tarihli ve 2709 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Uluslararası Yarışmalarda Derece Alan Öğrencilerin Ödüllendirilmesine Dair Yönerge

Şbt

Şbt

MEB Personel Genel Müdürlüğü, geçici görevlendirilen öğretmen unvanlı yöneticilerin ek ders ücretleri ve nöbet görevlerinden alacakları ek ders ücretlerinin ne şekilde alacağı konusunda açıklamalarda bulundu.

MEB Personel Genel Müdürlüğü, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü´ne hitaben yazdığı yazıda eğitim kurumlarında müdür yardımcılığı görevini yürütmek üzere geçici olarak görevlendirilen öğretmenlerin, bu geçici görevleri için öngörülen ek ders ücretleri yanında müdür yardımcılığı için öngörülen aylık ve ek ders ücreti karşılığı ders görevi ile nöbet görevini yerine getirerek karşılığında ayrıca ek ders yararlanıp yararlanmayacağı konusunda açıklamalarda bulundu. 

MEB, bu durumla ilgili şu hükümlerde bulundu:

- Eğitim kurumlarında müdür yardımcılığı görevini yürütmek üzere geçici olarak görevlendirilen öğretmenlerin, bu geçici görevleri karşılığında haftada 18 saat ek ders ücretinden yararlandırılması gerekmektedir.

- Söz konucu yöneticilik görevlerini yürütmek üzere geçici olarak görevlendirilen öğretmenlerin, bu görevleri asaleten yürütenlerin görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüdürler.

-  Müdür yardımcılığı görevini yürütmek üzere geçici olarak görevlendirilen öğretmenlerin, haftada 6 saat aylık karşılığı derse girmeleri gerekmektedir. Bu konumda olanlardan aylık karşılığı ders görevini dolduranların, haftada 6 saate kadar ek ders görevi ve görev yaptığı eğitim kurumu itibariyle mevzuatında öngörülmüş olması kaydıyla nöbet görevi almalarında ve fiilen yerine getirdikleri bu görevler karşılığında ayrıca ek ders ücretinden yararlandırmalarında herhangi bir sakınca bulunmadığı değerlendirilmektedir.

Şbt

Şbt

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Vergi bilinci oluşturarak onların gelecekte iyi bir vatandaş olacak şekilde yetişmelerini sağlamak amacıyla okullarda dersler işlenirken vergi bilinci konusunun diğer derslerle ilişkilendirilerek, Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün  http://f.eba.gov.tr/gib/ adresinde yer alan "Vergibilir" öğrenci içeriklerinin 8 Nisan 2019 tarihine kadar öğrencilere izlettirilmesi" istenilmektedir.

VERGİ BİLİNCİ GELİŞTİRME PROJESİ bağlantısı için TIKLAYINIZ...


 


Aşağıdaki linkleri kullanarak içerikleri izleyebilirsiniz (Web Tarayıcınızda Flash Player kurulu değil ise yüklemenizi isteyecektir).

İlkokul İçerikleri GÖSTER


Aşağıdaki linkleri kullanarak içerikleri indirebilirsiniz(sıkıştırılmış dosyaları açmak için Winrar programına ihtiyacınız olacaktır). Sunum yapılacak ortamda internet bağlantısı olmaması durumunda veya sunum esnasında kesinti yaşanma ihtimallerini engellemek için tercih edebilirsiniz.

Öğrenci İçerikleri İndirme

İlkokul Öğrenci İçerikleri İNDİR



Öğretmen İçerikleri İndirme

İlkokul Öğretmen Kılavuzu İNDİR

Şbt

İlgi     : Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün 08/02/2019 tarih ve 2830032 sayılı yazısı.      “Okul Dışı Öğrenme Ortamı” olarak daha etkin kullanılması; doğal, tarihî ve kültürel ortamların gelecek nesiller tarafından tanınması ve gözetilmesi, ayrıca öğretim programlarındaki kazanımların yaparak ve yaşayarak öğrenilmesine katkı sağlanması amaçlanmakta olup, İlimizde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği; müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekânlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, teknoparklar, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ile üniversiteler gibi yerlerin Bakanlığımız Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün ilgi yazısı ekinde gönderilen “Millî Eğitim Bakanlığı Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzu" doğrultusunda belirlenerek gerekli çalışmaların titizlikle  yürütülmesi hususunda;

Şbt

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KURUM AÇMA, KAPATMA VE AD  VERME YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA  DAİR YÖNETMELİK 

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KURUM AÇMA, KAPATMA VE AD

VERME YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 - 24/6/2017 tarihli ve 30106 sayılı Resmi Gazete´de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) ve (ç) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"c) Kurum: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki okul, merkez, pansiyon, uygulama oteli, hizmetiçi eğitim enstitüsü, olgunlaşma enstitüsü ile sosyal tesisleri,

ç) Merkez: Mesleki ve teknik eğitim, mesleki eğitim, bilim ve sanat, rehberlik ve araştırma, halk eğitimi ile ölçme değerlendirme merkezlerini,"

MADDE 2 - Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(3) Hizmetiçi eğitim enstitüleri ve ölçme değerlendirme merkezleri ilgili genel müdürlüğün teklifi üzerine Bakanlıkça açılır ve aynı usulle kapatılır."

MADDE 3 - Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde yer alan "50 m," ibaresinden sonra gelmek üzere "alkollü içkilerin satışının yapıldığı yerler ve" ibaresi eklenmiş, (ç) bendinde yer alan "mutfak/yemekhane/kantin/kafeterya" ibaresi "kantin/kafeterya" olarak değiştirilmiş, (d) bendinde yer alan "zümre öğretmenler odası" ibaresinden sonra gelmek üzere ",tasarım-beceri atölyesi" ibaresi ile (h) bendinde yer alan "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğine," ibaresinden sonra gelmek üzere "3/7/2017 tarihli ve 30113 sayılı Resmi Gazete´de yayımlanan Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğine, 22/2/2018 tarihli ve 30340 sayılı Resmi Gazete´de yayımlanan Otopark Yönetmeliğine," ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4 - Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi ile üçüncü ve dördüncü fıkralarında yer alan "görsel sanatlar atölyesi," ibareleri "görsel sanatlar atölyesi ve/veya" olarak değiştirilmiştir.

MADDE 5 - Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci ve beşinci fıkraları ile altıncı fıkrasının (d) bendinin birinci, ikinci ve dördüncü alt bentleri aşağıdaki şekilde, ikinci fıkrasının (b) bendinde yer alan "ile" ibaresi "ve/veya" şeklinde değiştirilmiştir.

"(1) Anadolu lisesi açılabilmesi için; okulun açılacağı yerleşim birimi merkez nüfusunun 5.000 veya yerleşim birimine bağlı mahalle ve köyleri ile birlikte en az 10.000 ya da 9 uncu sınıfa kayıt olacak en az 2 şube mevcudunda öğrenci olması, binada en az 8 derslik, görsel sanatlar atölyesi ve/veya müzik dersliği bulunması gerekir. Okulun açılması; ihtiyaca binaen valilik teklifine bağlı olarak Bakanlıkça yapılır."

"(5) Anadolu imam hatip lisesi açılabilmesi için; okulun açılacağı yerleşim birimi merkez nüfusunun 5.000 veya yerleşim birimine bağlı mahalle ve köyleri ile birlikte en az 10.000 ya da 9 uncu sınıfa kayıt olacak en az 2 şube mevcudunda öğrenci olması, binada en az 8 derslik, öğretim binası içinde veya bahçesinde uygulama mescidi ya da mescit yerinin olması, geleneksel/görsel sanatlar atölyesi ve/veya müsiki/müzik dersliği bulunması gerekir. Okulun açılması; ihtiyaca binaen valilik teklifine bağlı olarak Bakanlıkça yapılır."

"1) İl/ilçe milli eğitim müdürlüklerince, okul bünyesinde uygulanacak alanların her biri ile ilgili orta ve büyük ölçekli işletmeler ve/veya bu işletmelerin temsilcisi olan kurum ve kuruluşlarla ve ihtiyaç duyulduğunda ilgili İŞKUR İl Müdürlüğü ile öğrencilerin işletmede beceri eğitimi ve stajı, mezuniyet sonrası istihdamları, öğretmenlerin mesleki gelişimleri, eğitim ortamlarının iyileştirilmesi ve benzeri konuları içeren en az on yıl süreli iş birliği protokolünün veya protokollerinin yapılmış olması,

2) Öğretim programı, öğretmen kaynağı, atölye donanımı ve benzeri özellikler bakımından birbiriyle ilişkili en fazla üç alanda program uygulaması,"

"4) Aynı ilde ikinci bir tematik mesleki ve teknik Anadolu lisesi açılabilmesi için okulun açılacağı ilin toplam nüfusunun en az 2.000.000 olması, nüfusu 2.000.000´dan fazla olan illerde ikiden fazla okul açılabilmesi için her 1.000.000 nüfusa karşılık yalnızca bir tematik mesleki ve teknik Anadolu lisesi açılabilmesi,"

MADDE 6 - Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin madde başlığı "Hizmetiçi eğitim enstitüsü ve ölçme değerlendirme merkezi" şeklinde, aynı maddenin birinci fıkrasındaki "Öğretmen akademisi ve hizmetiçi" ve ikinci fıkrasındaki "Konaklamalı olarak açılacak öğretmen akademisi ve hizmetiçi" ibareleri "Hizmetiçi" şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(3) Ölçme değerlendirme merkezi açılabilmesi için;

a) Açılacak yerin il merkezi ya da büyükşehir statüsündeki illerin en az 100.000 nüfuslu ilçelerinden birinde olması,

b) Açılacak merkezlerde arşiv, baskı makinesi ve optik okuma odası, çalışma odası, soru redaksiyon odası ve toplantı salonu bulunması,

gerekir."

MADDE 7 - Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"(2) Okul bahçesinde yeterli alan olmaması durumunda ortaöğretim pansiyonlarının okul binasına en fazla 1000 m uzaklıkta olması ve özel eğitim kurumları okul pansiyonu hariç diğer okul pansiyonlarının en az 100 öğrenci kapasiteli olması gerekir. Bu kapasitenin tamamı kız, tamamı erkek veya kullanım alanları ayrı olacak şekilde kız ve erkek öğrenciler için kullanılabilir."

MADDE 8 - Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

"(3) İl milli eğitim komisyonu kararı ve valilik teklifi üzerine Bakanlığa bildirilen okul ad değişikliği, Bakanlıkça onaylanıp MEBBİS Modülü´nde işlenmeden okul/kurum adında değişiklik yapılamaz."

MADDE 9 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 10 - Bu Yönetmelik hükümlerini Milli Eğitim Bakanı yürütür.

Şbt

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, katıldığı bir toplantıda öğretmenlik meslek kanunu ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Selçuk yaptığı açıklamada, eğitim ülkenin milli ödevidir

"Gelecek için bir eğitim vizyonu oluşturmak istiyoruz. Mevcut eğitim sistemini zamanın ruhuyla yeniden yorumlamak gerekiyor. Eğitimde pek çok başarılı adımlar atıldı. 2003´te Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı iken ´keşke elimizde şu imkanlar da olsa´ dediğimiz her şeye bugün sahibiz. ´Eğitim sistemimiz kötüydü, şimdi biz çok güzel işler yapıyoruz´ demek doğru değil. Geçmişte emeği geçen herkese şükran borçluyuz. Geçmişle kavga ederek, eskiden yapılanları gerekli gereksiz eleştirmememiz gerekiyor."

Dünyada yaşanan gelişmelerin eğitimin yönünü bambaşka bir yöne çevirdiğine değinen Selçuk, 2040´a gelindiğinde kendilerini hiç karşılaşılmadık bir kırılmanın kendilerini beklediğini çünkü bambaşka bir dünya geldiğini kaydetti.

Bakan Selçuk, şöyle devam etti:

"Bugün okula başlayan çocuklar dahil dünyadaki herkesin bu tarihlerde büyük bir tıkanma yaşayacağını düşünüyorum. Çünkü o tarihlerde bugünkü işlerin yüzde 70´ini robotların yapacağı öngörülüyor. İnsanlara yazılım yüklenecek bir yönteme gidiyoruz. Yani dijital olanın fiziksel ve biyolojik olanla bir bedende buluşacağını biliyoruz. Dünyanın gittiği yeri iyi sorgulamamız gerekiyor."

Milli Eğitim Bakanı Selçuk, eğitimin, çocuklara kendi dünya görüşlerimizi pompalayacağımız bir araç olmadığına işaret etti.


 
- Sınav sistemi
Sınav üzerine kurulu sistemin düzenlenmesi gerektiğini belirten Selçuk, "Sınav sistemimizi düzenleyemezsek, önümüzde büyük problemler var. Çocuklarımızın hayatını, çocukluğunu, ergenliğini bir sınav üzerine yazıyoruz. Eğer okullarımız arasındaki imkan ve öğrenme kabiliyeti farkını azaltmazsak, sınavın baskısı azalmaz. Sınav baskısının azalması için okullar arasındaki farkı azaltmamız gerek. Sınav sistemi ezber üzerine kuruldu. Bugün sınav sonuna kadar bazı şeyleri unutmayan öğrenciler unutmadığı için başarılı oluyorlar. Eğer bu çocuklar belirli terbiye sisteminde geçemiyorlarsa bütün bu sınav baskısında dolayı düğün, cenaze, bayram, misafir bilmez bir gençliğe doğru gidiyorsa biz bunu çözmek zorundayız." değerlendirmesini yaptı.

Dünyayla yarışmak istediklerini bunun için çıtanın küresel rekabet olması gerektiğini anlatan Selçuk, "Bu noktada eğitime dünya standartları getirilmeli." ifadesini kullandı.

- "Asıl olan öğretmendir, öğretmene yatırım yapmaktır"

Eğitimin merkezinde öğretmenler olduğunu hatırlatan Selçuk, "Asıl olan öğretmendir, öğretmene yatırım yapmaktır. Bu yüzden merkezde öğretmen var, onu güçlendirmemiz itibarına itibar katmamız lazım. Tüm bunlar inşallah bu süreç içerisinde meslek kanunlarını yaparak, bazı özlük haklarını iyileştirerek yapabiliriz. Hepsini planladık, anlaşmalarını protokolleri imzaladık, sektörlerle çalışmaları yaptık. Ve iş başladı tekerlek dönüyor ve büyük bir ivme ile dönecek." diye konuştu.

Manisa Valisi Ahmet Deniz de kentin, geçmişiyle önemli bir şehir olduğunu, pek çok önemli padişahı yetiştirdiğini, tarım ve sanayi merkezi özelliğinin bulunduğunu anımsattı.

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün de eğitimin bir ülkenin kalkınmasının önemli faktörlerinden biri olduğunu kaydetti

buluşturmayı hedefleyen bir bakış açısına sahibiz. Yani eğitim okullarda, kapalı sınıflarda olagelen bir süreç olmamalı. Bizim eğitimden anladığımız şey üretimdir, ekonomidir, girişimdir. Bütün bu hususların demokrasiyle de taçlanmasıdır"
"2003 lerde Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı yaparken hayallerim vardı. Keşke şu kadar derslik olsa, keşke şu kadar öğretmen olsa, keşke dijital bir alt yapı olsa diye. Bu hayallerin şimdi fazlasıyla gerçekleştiğini görüyorum. Dolayısıyla biz, bir iki üçün üstüne dört beş altı diyen bir bakış açısına sahibiz"

"2040´a doğru dünya tarihinde, hiç karşılaşılmadık kadar büyük bir kırılması geliyor teknolojide ve bilimde. Bambaşka bir dünya geliyor ve bugün okula yeni başlayan çocuklar eğer mevcut eğitim sistemini, dünyadaki de dahil, sadece bizde değil, almaya devam ederlerse dünyanın büyük bir tıkanma yaşayacağını görüyoruz"

"İşlerin yüzde 75´inden fazlasını robotlar tarafından yapılacağı bir dünya geliyor. Robotun yapamadığı şey ne ki, eğitimin muhtevası o olmalı"

 

Şbt

İlgi :  Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 07.02.2019 tarih ve  2737652 sayılı yazıları.

 

Müdürlüğümüz merkez ve ilçelere bağlı okul ve kurumlarda iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ilgi yazıda belirtilen yönetmelik, kanun ve genelge doğrultusunda yürütülmektedir.

Periyodik kontrolü gerçekleştirilecek iş ekipmanları için Bakanlığımız MEBBIS+İSGB modülünde "Kurum Periyodik Kontrol İşlemleri" menüsü altında ki kontrol  formlarına ait veri girişi ve raporlama işlemleri kullanıma açılmıştır.

Periyodik kontrol raporlarına ait verilerin ekte gönderilen ilgi yazı doğrultusunda Bakanlığımız MEBBIS+İSGM modülünde kayıt altına alınması hususunda;

Şbt